Головна  →  Інформаційні матеріали  →  Відповіді про опалення та ГВП

Відповіді на найбільш поширені питання щодо послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання

1. Коли розпочинається опалювальний сезон?

Відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (редакція від 19.12.2005)  рішення про початок  та  закінчення  опалювального  сезону приймається  виконавчими органами відповідних сільських,  селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних  умов  згідно  з будівельними  нормами  і  правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.

Тобто, у Києві опалювальний сезон розпочинається відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Цього року голова Київської міської державної адміністрації Віталій Кличко розпорядився розпочати підключення шкіл, дитячих садків та медичних закладів до опалення за їх заявками з 10 жовтня, а житла – з 12 жовтня. Зазвичай процес подачі тепла триває 7 – 10 діб. 


 

2. Хто є виконавцем послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання у Києві?

Відповідно до ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 № 1198-VII (зі змінами)  встановлено, що виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об’єктів усіх форм власності є суб’єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація). У Києві здебільшого – це ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» та ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ".

Проте, слід пам’ятати, що якість опалення та гарячого водопостачання – це відповідальність трьох сторін: теплопостачальна організація, балансоутримувач будинку (ЖЕД, ОСББ, ЖБК тощо) та споживач.

2.1. Зона відповідальності теплопостачальних організацій

2.2. Зона відповідальності балансоутримувача (КП, ЖЕД, ЖБК, ОСББ тощо)

 2.3. Зона відповідальності споживача


 

 3. Куди звертатись у разі виникнення проблем з опаленням чи гарячим водопостачанням?

У разі виникнення проблем з опаленням або гарячим водопостачанням необхідно звертатись до теплопостачальної організації або до балансоутримувача залежно від причин виникнення проблем:

3.1. Проблеми з опаленням

3.2. Проблеми з гарячим водопостачанням


 

4. Як здійснюється нарахування плати за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання?

Тарифи на послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води затверджує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Нарахування плати за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання здійснюють виконавці цих послуг, тобто теплопостачальні організації.

Порядок формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

Порядок обліку та оплати послуг затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 (редакція від 19.12.2015).

У  разі  встановлення  будинкових засобів обліку теплової енергії  споживач  оплачує  послуги  згідно   з   їх   показаннями пропорційно  опалюваній площі (об'єму) квартири (будинку садибного типу).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2015 року № 1037 встановлено, що у разівідсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії нарахування плати мешканцям таких будинків  здійснюється «з розрахунку за 1 кв. метр (куб. метр) опалюваної площі (об’єму) квартири (будинку садибного типу) та з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря та фактичної кількості днів надання цієї послуги в місяці, який є розрахунковим.

Оплата послуг гарячого водопостачання здійснюється за показаннями  квартирних  засобів  обліку, установка яких проводиться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Оплата послуг за показаннями  квартирних  засобів  обліку провадиться  лише  у  разі здійснення обліку в усіх точках розбору гарячої  води  у  квартирі  незалежно  від  наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.

У  разі  встановлення  будинкових  засобів  обліку води у багатоквартирному   будинку,   де   окремі   квартири    обладнані квартирними  засобами  обліку,  споживач,  який  не має квартирних засобів обліку,  оплачує послуги згідно з  показаннями  будинкових засобів  обліку,  не  враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб  та  фізичних  осіб  -  підприємців,  які  є  власниками  або орендарями  приміщень у цьому будинку,  та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між   споживачами,   які   не  мають  квартирних  засобів  обліку, пропорційно  кількості  мешканців  квартири  в  разі відсутності витоків  із  загальнобудинкової  мережі,  що підтверджується актом обстеження,  який складається виконавцем у присутності не менш  як двох мешканців будинку.

У разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на  вводах  у  багатоквартирний  будинок  засобів  обліку  води  і теплової енергії плата за надані  послуги  справляється  згідно  з установленими нормативами (нормами) споживання.


 

5. Куди звертатись з питань нарахування плати за послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води?

 Інформацію можна отримати у виконавців послуг:

Центри обслуговування клієнтів ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» . У жовтні 2016 р. на сайті  КИЇВЕНЕРГО з’явився сервіс попереднього запису, за допомогою якого можна заздалегідь спланувати свій візит до центру обслуговування клієнтів КИЇВЕНЕРГО. Відтепер не потрібно витрачати час на очікування в черзі. Можна онлайн, у будь-який час доби записатися на прийом до фахівця, обравши зручний для себе день і час візиту. Запланувати свій візит до центру обслуговування ПАТ "КИЇВЕНЕРГО" 

Абонентська служба ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» 

Також, за відповідними роз’ясненнями можна звертатись до сервісних центрів Комунального концерну «Центр комунального сервісу


 

6. Чи мають право споживачі на перерахунок плати за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання у разі  неналежного   надання або ненадання послуг виконавцем?

Так, у разі надання послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема  відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених   нормативів   (норм)    споживання, виконавець зобов’язаний проводити перерахунок розміру плати у порядку, встановленому постановою Кабінету   Міністрів   України від 17.02.2010 № 151 та визначеному договором.

Для цього споживач повинен повідомити виконавця про неналежне неналежного   надання   або   ненадання   послуг в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі.

У разі, якщо виконавцю не   відомі   причини неналежного надання або ненадання послуг він зобов'язаний узгодити з точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі  або  перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг.

Порядок перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг визначено постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2005 № 630 (редакція від 19.12.2015)

За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується  споживачем та представником  виконавця.

Версiя для друку